divendres, 29 de maig del 2009

L'ordinador pot ser un bon mestre?

Programes d'ús educatiu:

- Webquest
- Cacera del tresor.

Son activitats en xarxa que promouen tant el treball autònom com el treball cooperatiu.
Les dues estan basades en una sèrie de preguntes que els nens hauran de contestar, mitjançant unes webs ja estipulades pel creador del programa.
La diferència entre aquests dos recursos és que en les caceres del tresor, es dóna més llibertat a l'hora de resoldre la pregunta final, que serà la conclusió.

L'ordinador coma substitut del mestre:

A favor: - informacií il·limitada; a l'abast de tothom en qualsevol moment, aprenentatge autònom.

En contra: - incapacitat de triar informació vàlida, manca el mestre com a guia del procés d'aprenentatge,manca relació afectiva...

JClic:
Permet la creació d'activitats educatives per tal de millorar, conèixer o repassar algun tema treballat a classe.
És un suport educatiu molt útil.
Està adreçat a nens des de P3 fins a`la secundària.

El formen tres mòduls:
- JClic author- creació d'activitats.
- JClic- Obre i treballa amb els paquets d'activitats.
- JClic reports- trensmet els resultats dels usuaris, permet avaluar els nens.

Competències que es podrien treballar a partir del currículum.

1. Aprendre a ser i actuar d'una manera cada vegada més autònoma.
2. Aprendre a pensar i a comunicar.
3. Aprendre a descobrir i tenir iniciativa.
4. Aprendre a conviure i habitar el món.